Pijke Oostra is maandag bij MediaMonks begonnen als strategy lead van het Europese team. Hij moet het bureau gaan helpen met het verder ontwikkelen van de stategiefunctie.
Jeroen van der Meer ECD & MD Europe zegt: 'Van oudsher is MediaMonks een digitaal productiebedrijf, maar onze klanten stellen steeds bredere marketing- en communicatie gerelateerde vragen.'
Bredere propositie
Oostra gaat werken binnen het team van strategen en creatieven voor de Europese markt, waaronder Nederland. 'Ik moet MediaMonks strategisch verder opstuwen om het creative werk naar een nog hoger niveau tillen.'
Het gaat om een nieuwe functie binnen het Europese team van het internationale bureau dat sinds ruim een jaar onderdeel uitmaakt van Sir Martin Sorrells S4 Capital. Van der Meer: 'Door de samenwerking met programmatic bedrijf MightyHive, onderdeel van S4 sinds eind vorig jaar, is de propositie van MediaMonks nog breder geworden. Maar dat betekent overigens niet dat wij met een traditionele bureaustructuur gaan hanteren. Wij doen het anders en werken niet volgens het ouderwetse agency model.'
Oostra heeft een brede strategische marketing- en communicatieachtergrond. Hij werkte onder meer bij Electrolux en Philips, waar hij veel digitale kennis opdeed en was ook strateeg aan bureauzijde (FHV BBDO) en in was ook actief in media, tv-formatontwikkeling en sportmarketing. De afgelopen jaren werkte hij op freelance basis voor onder meer Eneco, LeasePlan en Dentsu Aegis Network.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!