De winnaar, officieel de Gouden Meetlat 2000 genaamd, wordt morgenavond bekendgemaakt. De genomineerde advertenties -ze kregen de Zilveren Meetlat 2000- zijn, in willekeurige volgorde: IBM, Vifit/Campina Melkunie, ING Bank, Schouten en Nelissen, Premensil, Nationale Nederlanden, PGGM, Mercedes, RVD/Belastingdienst, Zilveren Kruis en Leon (mode). De jury stond onder leiding van Opzij-hoofdredacteur Cisca Dresselhuys. De twee andere juryleden waren Marianne Bruijn (mediamanager Heineken) en Machteld van der Gaag (zelfstandig creatief).
De criteria die zijn bij de beoordeling van de reclame-uitingen in Opzij hanteerden waren: kwaliteit en vormgeving van het idee; titelkeus in verhouding tot de communicatieboodschap en last, but not least, ‘het emancipatoire gehalte van de uiting.’ De door de Groep Opinie/Cultuur van Weekbladpers Tijdschriften georganiseerde (besloten) prijsuitreiking vindt plaats in het Amsterdamse Okurahotel op 16 januari ’s avonds.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!