Een nieuw jaar betekent voor heel wat mensen ook de start van een nieuwe baan. Zo ook in de wereld van media, marketing en communicatie. Zo start Sanneke Boesveldt als head of marketing bij beleggingsapp Peaks, wordt Frank Houben (KLM) commissaris bij Pathé en verruilt Renée van den Oetelaar Boomerang voor TBWA.
Ook Leonie Koning heeft een nieuw uitdaging gevonden, namelijk in de rol als global commercial director van DVJ Insights. Marije Laffeber op haar beurt is de nieuwe managing director van Issuemakers en Jorn Agterberg keert terug bij de radiotak van DPG Media als programmabaas van Joe. Wat gebeurt er verder?
Max Eggink naar Truus
Voor Max Eggink begint 2025 met een nieuwe baan bij Truus, waar hij head of production wordt. De afgelopen zes jaar werkte Eggink als producer en later head of production bij Wolfstreet.
Dubbele terugkeer bij Natwerk
Natwerk versterkt zich met twee oudgedienden. Sjord Roovers en Lex Segers keren allebei terug bij het bureau, waar ze jaren terug stage gelopen hebben. Daarna lonkten avonturen bij Alfred en N=5. Natwerk verwelkomt de twee creatieven terug omdat het naar eigen zeggen hard groeit, en daar meer creatieve handen voor nodig heeft. Het bureau heeft in het afgelopen jaar nieuwe klanten als Artis, Peijnenburg, Orangefit en ERU verwelkomd.
Visser Media & Design hengelt Teun de Witte binnen
Niet alleen Natwerk ziet ex-medewerkers terugkeren. Ook Visser Media & Design hengelt weer een oud-medewerker binnen. Teun de Witte werkte tussen 2016 en 2019 bij het film-, animatie- en VR-ervaringen-bureau, om daarna over te stappen naar Monks. Daar bekleedde hij verschillende functies binnen het postproductieteam. Bij Visser Media & Design mag De Witte zich nu head of post-production noemen.
Managing director Patrick Visser: ‘Ik ken Teun al jaren en ben erg verheugd dat hij heeft gekozen om zijn carrière bij ons voort te zetten. Met zijn ervaring kan hij onze postproductie verder professionaliseren en hierbij ook als mentor dienen voor onze talenten. Zijn komst past uitstekend bij onze nieuwe strategie waarin wij inzetten op groei in kwaliteit en het aantrekken van meer grote merken.’
Michel van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Hoe kan de stad Utrecht zich het beste positioneren als 'slimme, creatieve, gezonde en talentvolle stad'? Daar buigt Utrecht Marketing zich over, onder andere met focus op bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Michel van Velde is per 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing. Van Velde woont sinds 1992 in Utrecht en is oprichter en ceo van het creatieve digitale bureau Craftmore. Dat bureau richt zich op het creëren van digitale merkervaringen en campagnes. Eerder richtte Van Velde het bureau One Shoe op.
Charlotte Grotenhuis nieuwe partnership director bij MassiveMusic
Ook Charlotte Grotenhuis heeft een nieuwe uitdaging. Omdat Sacha Stoffers de partnership-tak van MassiveMusic NewYork gaat leiden, neemt Grotenhuis haar baan als partnership director in Amsterdam over. Grotenhuis heeft ruim vijftien jaar ervaring op het gebied van partnerships en merkactivaties. Zo was ze branded content director bij StudioM en ontwikkelde ze bij Playground (onderdeel van ID&T) strategieën voor muziek- en festivalcampagnes.
Luke Boots naar LifeHunters
Bureau LifeHunters groeit naar eigen zeggen 'lekker door' en versterkt zich daarom met een nieuwe accountmanager. Luke Boots werkte eerder bij DDB Amsterdam, Alfred International en Publicis. Boots over haar overstap: 'Ik heb jarenlang met veel plezier bij grote bureaus gewerkt. LifeHunters groeit hard en is continue in ontwikkeling. Ik kijk ernaar uit mezelf hier verder te ontwikkelen en bij te dragen aan de groei van deze mooie club!'