Nike heeft een beetje genoeg van golf

Consumenten hebben minder interesse in de sport.

Amerikaans sportmerk Nike heeft besloten te stoppen met de productie van golfclubs en andere uitrusting voor de golfsport zoals tassen en ballen. Consumenten blijken minder interesse in gold te hebben dan voorheen. Het sportmerk gaat wel door met het maken van golfschoenen en -kleding.

In het afgelopen boekjaar daalde de omzet in de golftak met ruim 8 procent tot 706 miljoen dollar. Het was al de slechtstpresterende divisie van de sportgigant. Ook in de jaren daarvoor daalde de omzet bij golf.

Tiger Woods

De samenwerking met golflegende Tiger Woods was jarenlang goed voor Nike. De naamdrager van een kledinglijn van Nike zette de sport de afgelopen decennia wereldwijd op de kaart. Maar Woods presteert niet meer als voorheen en zijn imago in na een reeks schandalen niet meer wat het is geweest.

Nike .

Ook Adidas

Het Duitse sportmerk Adidas gaf al eerder aan te willen stoppen met een groot deel van zijn golfdivisie, omdat het een rem op de winstgroei van de onderneming zet.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie