Nienke van de Streek, tot voor kort managing director marketing en communicatie bij Aldi Nederland, verlaat het bedrijf. Dat blijkt uit de automatische antwoordmail waarin ze aangeeft niet meer bij de discounter werkzaam te zijn.
Van de Streek bevestigt ook aan Adformatie dat ze weg is bij Aldi. Ze heeft een nieuwe aanstelling bij een ander bedrijf, maar kan op dit moment nog niet zeggen welk bedrijf dat is.
Actief marketing bedrijven
Aldi, dat al 50 jaar in Nederland gevestigd is, trok Van de Streek in 2016 aan, aanvankelijk in de rol van directeur sales en formule. Vanaf september 2019 als managing director marketing en communicatie. Haar komst markeert een nieuw tijdperk bij Aldi van meer openheid en een (veel meer) actief marketing- en communicatiebeleid.
Ze bouwde in haar jaren bij Aldi aan een marketingteam (dat er nog niet was) en zette in samenwerking met reclamebureau Indie het merk Aldi opnieuw neer.
Tuurlijk wel
De eerste campagne (september 2019) wekte vooral vervreemding. De steriel aandoende campagne was in ieder geval onderscheidend in het concurrentieveld van de supermarkten, pay-off: ‘Natuurlijk wel’ (door de vaste voice-over Diederik Ebbinge steevast uitgesproken als ‘Tuurlijk wel’). In de follow-up van deze eerste serie commercials bleef het ‘tuurlijk wel’ wel overeind, maar er werd wel gebroken met de uber-functionele toonzetting. Het werd ‘Net zo… maar dan goedkoper’. Daarin kwam meer ruimte voor mensen en verhalen.
Van de Streeks werkzaamheden worden for the time being waargenomen door Jan Oostvogels.
Kijk en lees ook:
19 februari 2020: Aldi gaat zwaarder inzetten op marketingcommunicatie, neemt legertje marcommers aan
11 mei 2020: ‘Aldi straks weer positieve bondgenoot van de consument’
18 september 2020: Aldi predikt eenvoud in eerste commercial ooit
13 oktober 2021: Nienke van de Streek te gast in CMO Studio: ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’
31 december 2021: Aldi lanceert nieuwe themacampagne 'Net zo... maar dan goedkoper'
22 augustus 2022: Aldi praat in ‘back to work’-campagne niet over inflatie-sores: ‘We zijn liever de positieve bondgenoot’
10 mei 2023: 50 jaar Aldi: ‘Bedrijfstrots, groepsgevoel, maar wel een beetje doorlopen’