Overslaan en naar de inhoud gaan

Nienke van de Streek weg bij Aldi

Van de Streek maakt nog niet bekend wat haar volgende stap is.
Nienke van de Streek
Nienke van de Streek
© Fotocredit: Wessel de Groot
Nienke van de Streek
Nienke van de Streek
© Fotocredit: Wessel de Groot

Nienke van de Streek, tot voor kort managing director marketing en communicatie bij Aldi Nederland, verlaat het bedrijf. Dat blijkt uit de automatische antwoordmail waarin ze aangeeft niet meer bij de discounter werkzaam te zijn.

related partner content for mobile comes here

Van de Streek bevestigt ook aan Adformatie dat ze weg is bij Aldi. Ze heeft een nieuwe aanstelling bij een ander bedrijf, maar kan op dit moment nog niet zeggen welk bedrijf dat is.

Actief marketing bedrijven

Aldi, dat al 50 jaar in Nederland gevestigd is, trok Van de Streek in 2016 aan, aanvankelijk in de rol van directeur sales en formule. Vanaf september 2019 als managing director marketing en communicatie. Haar komst markeert een nieuw tijdperk bij Aldi van meer openheid en een (veel meer) actief marketing- en communicatiebeleid.

Ze bouwde in haar jaren bij Aldi aan een marketingteam (dat er nog niet was) en zette in samenwerking met reclamebureau Indie het merk Aldi opnieuw neer.

Tuurlijk wel

De eerste campagne (september 2019) wekte vooral vervreemding. De steriel aandoende campagne was in ieder geval onderscheidend in het concurrentieveld van de supermarkten, pay-off: ‘Natuurlijk wel’ (door de vaste voice-over Diederik Ebbinge steevast uitgesproken als ‘Tuurlijk wel’). In de follow-up van deze eerste serie commercials bleef het ‘tuurlijk wel’ wel overeind, maar er werd wel gebroken met de uber-functionele toonzetting. Het werd ‘Net zo… maar dan goedkoper’. Daarin kwam meer ruimte voor mensen en verhalen.

Van de Streeks werkzaamheden worden for the time being waargenomen door Jan Oostvogels.

Kijk en lees ook:

19 februari 2020: Aldi gaat zwaarder inzetten op marketingcommunicatie, neemt legertje marcommers aan

11 mei 2020: ‘Aldi straks weer positieve bondgenoot van de consument’

18 september 2020: Aldi predikt eenvoud in eerste commercial ooit

13 oktober 2021: Nienke van de Streek te gast in CMO Studio: ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

31 december 2021: Aldi lanceert nieuwe themacampagne 'Net zo... maar dan goedkoper'

22 augustus 2022: Aldi praat in ‘back to work’-campagne niet over inflatie-sores: ‘We zijn liever de positieve bondgenoot’

10 mei 2023: 50 jaar Aldi: ‘Bedrijfstrots, groepsgevoel, maar wel een beetje doorlopen’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in