Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold Delhaize verdient steeds meer aan reclames op supermarktwebsites

In 2025 moeten online reclames een miljard euro opleveren, aldus de ceo van Ahold Delhaize.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ahold Delhaize, het moederbedrijf van onder meer Bol.com en Albert Heijn, verdient steeds meer geld aan het verkopen van advertenties op zijn supermarktwebsites. Er is nu vijfhonderd miljoen euro omgezet, meldt ceo Frans Muller in gesprek met Reuters

related partner content for mobile comes here

In 2025 wil Ahold Delhaize een miljard euro aan inkomsten uit de advertentieverkoop en data-analyse halen.

Prijzen laag houden

Merken kunnen adverteren op websites zoals die van Albert Heijn, waarbij Ahold Delhaize geld verdient als een websitebezoeker klikt op een gesponsord product of een banner. Muller wil niet zeggen hoeveel Ahold Delhaize verdient per klik. Wél wil hij kwijt dat het bedrijf de inkomsten uit retail media teruginvesteert in de business 'zodat klanten gezonde en duurzame producten kunnen kopen.'

Eigen kennis

Ahold Delhaize heeft eigen kennis in huis om zijn advertentietak te laten groeien. Zo is de Amerikaanse retail media-afdeling Peapod Digital Labs en werkt Ahold Delhaize in Nederland en België samen met Adhese. Adformatie publiceerde in oktober een achtergrondartikel over de samenwerking tussen Ahold Delhaize en Adhese.

Interessant is dat Ahold Delhaize ook een nieuw bureau in Europa wil lanceren dat zich gaat focussen op merken die nog niet te koop zijn bij de supermarkten. Het Reuters-artikel maakt niet duidelijk wanneer dit bureau van start moet gaan.

De supermarktwebsites zijn niet de enige Ahold Delhaize-websites die advertentie-inkomsten opleveren. Ook Bol.com, Etos en Gall & Gall maken gebruik van dit verdienmodel. Bij Bol.com zit hier flinke groei in, zo bleek vorige maand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in