En dus stellen we dat liever nog even uit, zo blijkt uit onderzoek dat GfK uitvoerde in opdracht van Aegon.
Het overgrote deel van de Nederlanders (90%) kent het actuele saldo op zijn of haar betaal- en spaarrekening; tegelijk weet maar 43% wat de financiële gevolgen van overlijden of arbeidsongeschiktheid zijn. En nog minder mensen (36%) weten wat ze bij hun pensionering krijgen.
Hypotheken, pensioenen en verzekeringen krijgen niet de aandacht die ze verdienen. De Nederlander vertoont in deze zaken ‘uitstelgedrag’, en dat terwijl 83% financiële zaken wel degelijk belangrijk vindt.
Bovendien kan een beetje meer aandacht soms al op de korte termijn voordeel opleveren; denk aan het aanpassen van je verzekeringspakket of het oversluiten van de hypotheek.
Maar terwijl 46% in het afgelopen jaar nog heeft gecheckt of de verzekeringen nog bij zijn situatie pasten, keek maar 20% of het zou lonen om de hypotheek over te sluiten en heeft maar 6% pensioenadvies ingewonnen.
Op dat gebied is dus nog veel te winnen en daarbij wil Aegon graag helpen. Daarom begint de financiële dienstverlener komende week een nieuwe campagne, die gemaakt werd door TBWA\Neboko.
Maandag op Adformatie Online een interview met Aegons directeur Communicatie Otto van der Harst over de campagne en de achterliggende strategie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!