Myngle, een online taalinstituut, is door een vakjury uit 50 genomineerden geselecteerd en heeft de Blauwe Tulp, de award voor het beste innovatieve media&communicatie concept, ontvangen. Tevens wint Myngle 50.000 euro aan mediawaarde in de Volkskrant en Volkskrant Banen.
De publieksprijs is naar Buienradar gegaan. De prijs is een initiatief van Accenture.
Het is de tweede keer dat de prijs is uitgereikt.
Uit meer dan 200 inschrijvingen is Myngle als winnaar gekozen. Tijdens het vanmiddag gehouden Innovation Seminar heeft de top 5 van de 50 genomineerden hun concept gepresenteerd.
Het publiek heeft ook op een favoriet kunnen stemmen. Er zijn meer dan 12.500 stemmen uitgebracht met als winnaar Buienradar.
'Myngle voorziet in een behoefte door zowel studenten als leraren te voorzien van een complete online e-learning functionaliteit zodat privéles kan plaatsvinden terwijl student en leraar fysiek niet samen in één ruimte hoeven te zijn. Dit concept wint op basis van de mate van vernieuwing, huidig succes en potentie,' zegt Theo Huibers, juryvoorzitter Innovation Awards 2008.
De uitkomsten van het Innovatie onderzoek wordt beschreven in het Innovation Report dat eind november verschijnt.
Volgend jaar vindt er weer een Innovation Award plaats, inschrijven kan vanaf voorjaar 2009.
De 12 koppige jury bestond dit jaar uit:
- Theo Huibers (voorzitter) - Thaesis & Hoogleraar Information Retrieval
- Lara Ankersmit - De Telegraaf BV
- Simone Brummelhuis - European Museum Guide, IENS Independent Index & thenextwomen
- Eline Deijs - PCM Media
- Wim Huinder - Van Speijk Prijs
- Gerrit Jan Logt - 227Freshventures & 227Search
- Michel Mol - Nederlandse Publieke Omroep
- Michiel Muller - Bieden en Wonen & ex-Route Mobiel
- Willem Sijthoff - Financieel Dagblad, Business Nieuws Radio & PM
- Wim Verbei - Media Facts
- Theo van Vugt - Tijdschrift voor Marketing & Molblog
- Barend van Doorn - Accenture Media & Entertainment
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!