Money Matters: Thijs Bontje is creative director bij N=5, winnaar Independent agency of the year 2020 bij Eurobest. Waar geeft hij zijn geld aan uit?
‘M’n Martin D28 Marquis en kersenrode Gibson ES135. En de derdehands camper waarin we elke zomer met onze 4 zonen door Europa crossen.’
‘Sneakers. Sinds je die met een ‘swipe up’ koopt gaat het hard.’
‘Een Stromer ST3 Sport en een BMW 330i Touring als het regent.’
‘Een elektrische bakfiets.’
‘Als het om sneakers gaat dus nogal een impulskoper, gaat het om grotere aankopen, zoals een gitaar, dan vind ik de jacht misschien wel leuker dan de vangst. Met name het ouwehoeren met mede-liefhebbers is heerlijk.’
‘Een keer in de week komt de schoonmaker. Voor de rest zet ik steeds meer de jongens aan het werk. Dus het valt wel mee. Denk ik.’
‘Onze elektrische bakfiets.’
‘Primark en Action, omdat dat echt niet meer kan. En Mephisto’s. Of kunnen die tegenwoordig wel?’
‘Een boerderie aan de Vecht in het buitengebied van Dalfsen. De hometown.’