Merk Jan Blokker wisselt tussen PCM-winkels

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland op schlemielige wijze af door de zijdeur van het wereldvoetbaltoneel, het Nederlandse kabinet op schlemielige wijze gevallen en Jan Blokker op schlemielige manier weg bij de Volkskrant. Dat alles in één week. Sinds in 1995 staat het merk 'Nederland' ook voor schlemiel.

U heeft ongetwijfeld inmiddels vernomen dat alsmede het . Met een vrij clichématig verhaal, vergezeld van een schitterende foto van Blokker op de brommer in Frankrijk, nam de Volkskrant in de zaterdagbijlage paginagroot afscheid van haar boegbeeld.

Blokker had een hekel aan internet en schreef zaterdag nog in zijn afscheidscolumn: "Met al die wanen, die een omlooptijd van omstreeks vijf jaar hadden, heb ik de draak gestoken:...met de newconomy van rechercheur De Hond...en met de apekool van het bloggersproza, de literatuur van hoofdboekhouders."

Wat dat betreft staat hij op één lijn met generatiegenoot Henk Hofland die hij nu bij NRC zal vergezellen. Die afkeer van internet van deze topjournalisten/columnisten is jammer. In een vorige eeuw heb ik ooit PCM geadviseerd om vanuit de huidige merken op internet met bestaande onderdelen nieuwe uitgaven op te bouwen: en ook de columnisten als Hofland en Blokker online te gaan uitgeven. Tegen een abonnement van een paar gulden per maand.

Of had je ze kunnen sponsoren? Blokker met de met de baas de ? Grapje.

Serieus is de vraag: wat voegt de columnist als merk toe aan een krantentitels als merk? Kun je columnisten op zichzelf uitgeven en daar een merk van maken, als dan niet gesponsord?

Maar dit is 'apekool' natuurlijk...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie