Meerderheid van Nederlandse bedrijven vindt e-business van strategisch belang

Bijna driekwart van de Nederlandse bedrijven geeft aan dat e-business voor hen van strategisch belang is. Dit blijkt uit een onderzoek dat onderzoeksbureau NetPanel uitvoerde in opdracht van de beurs E-expo 2000.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hierbij moet echter wel worden aangetekend dat de respondenten onder e-business in eerste instantie "een internetaansluiting en een website verstaan" (44,8%). Ook "e-mailverbinding met klanten en partners" wordt door een fors deel van de respondenten (44,6%) als e-business beschouwd. "Gehele orderafhandeling via het web" wordt door 36 procent genoemd. "Ordertracking" en "Automatisering betrokken van Application Service Provider" worden het minst gezien als e-business.

NetPanel benaderde 3000 lezers van het blad Emerce, die in het kader van het onderzoek worden beschreven als ‘beslissers op het gebied van e-business’, per e-mail. De respons lag met 903 op ruim 30 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie