LiveRamp heeft Martijn Eindhoven (38) benoemd tot head of privacy solutions. Het marketing-, data- en technologiebedrijf nam vorig jaar de Nederlandse start-up Faktor over.
Eindhoven wordt verantwoordelijk voor het uitbreiden van het portfolio privacyproducten en -diensten. Met zijn komst versterkt LiveRamp zijn wereldwijde positie als specialist op het gebied van privacy en gegevensbeheer.
Eindhoven was eerder bij Sanoma verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het automated trading platform en hij had de leiding over de Ahold Marketing en Media Group. In de afgelopen jaren heeft Eindhoven als consultant op het gebied van privacy, data en techniek onder meer Talpa, RTL, bol.com, Knab en Funda ondersteund. Daarnaast zit hij in de privacywerkgroep van brancheverenigingen IAB Nederland en bvA.
Tim Geenen van LiveRamp: 'Martijn is een leider met een sterke focus op privacy en hij heeft veel kennis van data, media en technologie. Door zijn achtergrond in programmatic en compliance, en dan met name zijn kennis van de GDPR, CCPA en ePrivacy, is hij de juiste persoon voor het definiëren van onze visie op privacy en technologie en deze vervolgens door te vertalen naar onze privacy product suite.'
Eindhoven: 'Ik heb de ontwikkeling van Faktor altijd nauwlettend in de gaten gehouden. Hun producten en service waren drie jaar geleden al uniek in de markt en na de overname door LiveRamp hebben zij helemaal fantastische stappen gezet. LiveRamp beschikt over het beste Privacy en Consent Management Platform (PCMP) dat er bestaat, maar maakt ook het verschil met zijn adviserende rol en persoonlijke service.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!