Lucien Brouwer bestuurslid NPO voor digitale transitie

Hij was eerder onder meer chief marketing officer bij RTL Nederland.

Credit: Roy Beusker

Lucien Brouwer is per 1 juli bestuurder van de NPO. Hij gaat zich richten op de verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de verdere uitbouw van de platforms NPO Start en NPO Luister. De Raad van Toezicht heeft Brouwer benoemd.

Brouwer was tot einde 2022 chief marketing officer bij RTL Nederland en verantwoordelijk voor de groei en doorontwikkeling van het digitale platform Videoland. Sinds 1999 werkte hij voor een aantal grote (media)merken, zoals KPN, UPC Nederland/Ziggo en Liberty Global. Hij richtte zich daarbij onder meer op digitale productinnovatie, klanttevredenheid en veranderprocessen.

'Lucien Brouwer is gezien zijn achtergrond en ruime ervaring de juiste persoon om de publieke omroep in de digitale transitie voort te stuwen en deze te versnellen. Samen met Frederieke Leeflang gaat hij uitvoering geven aan de gezamenlijke strategie van de NPO en de omroepen. Belangrijk onderdeel daarvan is het online mediagebruik', zegt Tjibbe Joustra, voorzitter Raad van Toezicht van de NPO.

Brouwer: “In het dynamische medialandschap wil ik graag een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van de platforms van de publieke omroep. Om zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken met het diverse aanbod van alle omroepen ga ik me ervoor inzetten om de zichtbaarheid en vindbaarheid van de programma’s te optimaliseren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie