Kickstart 2023: Een springplank voor jong talent

Een opleidingsprogramma speciaal voor starters in de media-, communicatie- en reclamebranche

Branchevereniging VIA maakt deze week de invulling van het succesvolle opleidingsprogramma Kickstart bekend, exclusief voor VIA-leden. Dit jaar bestaat de collegereeks uit dertien onderwerpen, variërend van strategie en onderzoek tot social media. De colleges worden gegeven door gerenommeerde professionals uit het vak en bieden deelnemers de unieke kans om kennis te maken met diverse facetten van de commerciële communicatiebranche. 

Van 6 september tot 29 november krijgen deelnemers via Kickstart de mogelijkheid om zich te verdiepen in verschillende onderwerpen en een kijkje te nemen in de keuken buiten hun eigen specialisme en bedrijf. Met als doel hun kennis en netwerk te vergroten en verbreden. VIA geeft hiermee jonge getalenteerde mensen een kickstart van hun loopbaan in de industrie.

Talentontwikkeling

Er is een duidelijke roep binnen de branche, met name onder de leden van VIA, om talent aan te trekken en te behouden. Naast Kickstart heeft VIA ook programma's zoals Future Bosses Lunches en AdFest in het leven geroepen om haar leden te helpen in hun zoektocht naar en ontwikkeling van nieuw talent. Rik Ledder, voorzitter van VIA, benadrukt: “Kickstart is een belangrijk onderdeel voor de VIA, omdat het direct inspeelt op de behoeften van degenen die aan het begin van hun carrière staan. Talentontwikkeling is waar alles begint.”

Programma

Kennis verspreiden en delen is van essentieel belang voor de voortdurende ontwikkeling van ons vakgebied. De mogelijkheden in creatie en media lijken eindeloos en innovaties volgen elkaar in rap tempo op. Om als Nederlandse industrie voorop te blijven lopen, bundelt VIA de krachten van media en creatie nog verder. Kickstart is een concrete uitwerking van dit doel, waarbij starters vanaf het begin van hun carrière kennismaken met de hele keten en hen in staat stellen deze verbindingen verder te ontwikkelen gedurende hun loopbaan.

Het programma is bestemd voor starters met 0 tot 2 jaar ervaring in de media, communicatie en reclamebranche. Junior account- en projectmanagers, (digital) producers, creatieven, strategen, mediaplanners en alle andere starters werkzaam in de creatieve sector. Om een goede basis te bieden worden in 13 weken de belangrijkste onderdelen van het communicatie vak behandeld. De opleiding is toegespitst op de praktijk en de colleges worden verzorgd worden door gevestigde namen in het media-, communicatie -en reclamevak

  • Account & persoonlijke ontwikkeling – Daantje Dammers (The Account Academy)
  • Merkstrategie – Marc Oosterhout (Eastwood Brand Consultancy)
  • Mediastrategie – Lieke Kersten & Astrid Kuypers (Mindshare)
  • Digitale strategie – Joeri Bakker (Dentsu Creative)
  • Impact advertising – Lianne Heite (Havas Lemz)
  • Regelgeving & Privacy – Guido Grevink (VIA)
  • Creatie / ART & Copy – Anne Stokvis & Thijs Bontje (N=5)
  • Social – Vivian Kowalski (Somention)
  • Corporate communicatie & PR – Jos Govaart (Coopr)
  • Branded Content & Video – Elise Kop (Mediahuis)
  • Audio & Podcast – Marvin Jacobs (Airborne)
  • Stereotypering – Miles Momoh & Kim Ritskes (Hammerfest)
  • Onderzoek – Niki Schroeder (They Marketing)

Het opleidingsprogramma gaat op 6 september van start en wordt gehost in Club ACE in de Houthaven in Amsterdam. Deze mooie locatie van maar liefst 4000m² is dé plek waar professionals, merken en de industrie samenkomen rondom inspirerende events. ACE is een modern netwerk van 12 creatieve en technische bureaus.

Deelname

Voor geïnteresseerde bureaus: elk VIA-lid kan kosteloos een jonge, talentvolle medewerker inschrijven. Bekijk hier meer informatie over Kickstart, de aanmelding en de aftermovie van de voorgaande editie terug.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →