De strategie voor de verkiezingscampagnes wordt gebaseerd op het uit wetenschappelijk onderzoek verkregen inzicht dat mensen effectief gemotiveerd kunnen worden om te stemmen vanuit altruïstische motieven.
JWT Amsterdam gaat de campagnes voor democratie en verkiezingen samen met het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Dienst Publiek en Communicatie vormgeven.
JWT Amsterdam is een van de vier bureaus waaraan de Grote Campagnes van de Rijksoverheid per 1 januari van dit jaar werden gegund. De andere drie zijn KesselsKramer, Publicis en Roorda.
De raamovereenkomsten voor Middelgrote en Kleine Campagnes werden per 1 maart 2015 gegund aan Doom & Dickson, GreyPossible, Roorda Reclamebureau en The Oddshop.
De afgelopen maanden won Roorda de minicompetities voor Verkeer en Veiligheid en 'VanAnaarBeter'. Doom & Dickson kreeg Arbeid en Zorg, Publicis Orgaandonatie en The Oddshop won Autoriteit Consument & Markt.