Jorieke de Vries maakt – met een kleine tussenpoos - de stap van Lidl naar Jumbo. Dat bevestigt een woordvoerder van Jumbo. Per januari aanstaande wordt ze marketingdirecteur van de tweede supermarkt van het land en treedt ook toe tot de directie. Dat betekent dat marketing een positie krijgt in de boardroom. Tot 1 januari worden de marketingtaken waargenomen door formuledirecteur Ralph Bertrand.
Alsof het stuivertje wisselen is, Frances Franken (voor Jumbo bij Albert Heijn), neemt juist afscheid bij Jumbo. Per 1 november legt zij haar taken als commercieel directeur (een veel bredere rol dan marketing alleen) in Veghel neer. Het blijft dus bij een korte verbintenis van twee jaar. Franken trad aan in november 2021.
Opvolging bij Lidl
De positie die De Vries bekleedde bij Lidl is inmiddels niet meer vacant. Per 1 oktober heeft de discounter Laura Klaver aangesteld als head of marketing. In die functie rapporteert ze aan Joost Renirie, die senior manager marketing & promotions is bij Lidl Nederland.
Bevlogen
Klaver was op freelance basis al een tijd aan het interimmen bij Lidl. Voorheen zat ze onder meer bij New York Pizza, Blokker en Essent. Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing bij Lidl, prijst Klaver om haar bevlogenheid.
Klaver zegt veel affiniteit met Lidl te hebben. 'Het is een merk waar ik meteen iets mee heb, emotie oproept en de laatste jaren enorme stappen heeft gezet op het gebied van duurzaamheid.'