Jildou van der Bijl, voormalig hoofdredacteur en creatief directeur van Linda, zet een opmerkelijk stap en gaat werken voor de marketingafdeling van Hema.
Daar zal ze in de nieuw gecreëerde functie van hoofdredacteur verantwoordelijk worden voor storytelling, ofwel ‘de ontwikkeling en optimalisatie van content voor de eigen Hema-kanalen’.
Van der Bijl gaat vanaf 1 januari aan de slag. Ze richt zich bij Hema vooral op het delen van verhalen over producten, het vakmanschap, design, kwaliteit en duurzaamheid.
‘Door het creëren van de nieuwe functie van hoofdredacteur, laat Hema zien dat ze storytelling serieus neemt’ zegt Van der Bijl. ‘Het is een geweldige uitdaging om de liefde en waardering voor Hema nog meer te laten groeien door verhalen over producten en het merk op een aansprekende en creatieve manier te delen,’
Van der Bijl vertrok 1 maart dit jaar bij Linda. Samen met Linda de Mol was zij vanaf 2008 twaalf jaar lang hoofdredacteur van het magazine. Na een avontuur van beiden bij Net5, keerde ze er terug als creatief directeur.
Bij haar vertrek zei ze nog niet te weten wat ze na Linda zou gaan doen. ‘Ik ga eerst nadenken over wat ik met de rest van mijn leven wil.’
Nu negen maanden later blijkt het leven na Linda te beginnen bij Hema. Eva Vermeulen, manager campagne-marketing, zegt blij te zijn met die keuze van Van der Bijl: ‘Door haar ervaring en kwaliteiten versterken we ons team en kunnen we de onderscheidende verhalen over ons merk en onze producten beter uitdragen.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!