Donderdag 28 januari tijdens Koffiedik Kijken wordt bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.
Naast de Person of the Year oftewel de Nummer 1 in het vak rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.
Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één persoon uit die Top 9 bekend. Compleet mét enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo en Rogier IJzermans van Ace.
Jelani
Vandaag: Jelani Isaacs, New Amsterdam.
‘Hij heeft echt de motor aangezet in de discussie over diversiteit en BLM in het vak.’
‘Dit is het jaar van Black Lives Matter en hij gaf daar met zijn Room to Talk-podcast betekenis aan. Hij gaf de hele witte reclamewereld stof tot nadenken.’
‘Mooie podcast rondom diversiteit in de reclamewereld.’
‘Jelani Isaacs blijft doorpakken met het thema diversiteit en inclusie en geeft in zijn podcast Room to Talk de ruimte aan mensen die we vaak niet horen.’
Ook Emilio de Haan van Herc Agency valt op in het vak door zijn bijdragen aan de podcast Room to Talk en zijn aandacht voor BLM in het marketingvak.
Wil je weten wie Person of the Year wordt, live Koffiedik Kijken op 28 januari en horen wat Brian Hirman, Caroline van Turennout en Yvonne Prins en Caroline van 't Hek voor dit jaar voorspellen onder leiding van Eus? Bestel dan je kaart via Koffiedikkijken.com.
Lees ook:
- Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020
- Eus op Koffiedik Kijken 2021
- Rogier IJzermans (Ace) in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020
- Brian Hirman: 'Windowdressing met PR-effectbejag hoeft voor mij niet'
- Caroline van Turennout (Zeeman): ‘We hebben de webshop deels uit moeten zetten door het grote aantal bestellingen’