Nieuwe banen, functies in media, marketing, communicatie en creatie.
Communicatie KNVB: Imad el Kaka nieuwe manager, Bas Ticheler verbreed naar topvoetbal
Imad el Kaka (48) wordt1 februari manager communicatie bij de KNVB. Hij is afkomstig van de Erasmus Universiteit Rotterdam , waar hij werkte als afdelingshoofd content & media en hoofd crisiscommunicatie. Eerder was hij onder meer hoofd communicatie van de fusiegemeente Zuidplas, senior woordvoerder bij VWS, adviseur strategische communicatie bij de KNMP en consultant bij Winkelman en Van Hessen.
Bas Ticheler krijgt bij de KNVB een bredere rol. Hij blijft perschef van het Nederlands elftal en is voortaan als hoofd communicatie topvoetbal ook richtinggevend voor de overige nationale teams. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor de advisering en mediabegeleiding van de directie op dit vlak.
Frank Beijen en Arnout Staal van journalistiek naar woordvoering
Frank Beijen ruilt de journalistiek in voor een baan in de communicatie. Hij werkte voor het Leidsch Dagblad, BNR en als laatste bij Quest, en is deze week aan de slag gegaan als woordvoerder voor Frederik Zevenbergen, de gedeputeerde verkeer en vervoer van de provincie Zuid-Holland
Ook Arnout Staal heeft de overstap naar de dark side gemaakt. Hij vertrekt als online-redacteur bij de NOS en verruilt de journalistiek voor ‘de andere kant’. Hij is bij de gemeente Almere als woordvoerder aan de slag gegaan.
Mediatic versterkt pr-team met Annelijn Oviawe
Annelijn Oviawe (22) is in dienst getreden als pr-consultant bij het Amsterdamse bureau Mediatic. Ze gaat klanten van het pr- en contentbureau helpen bij hun zichtbaarheid en naamsbekendheid van vooruitstrevende organisaties.
Oviawe combineert ‘op jonge leeftijd al relevante journalistieke én pr-ervaring’, zegt Dennis Mensink, oprichter van Mediatic.
Rutger van Leeuwen tekent bij Studio Studio
Regisseur Rutger van Leeuwen gaat werken voor Studio Studio. Esther Ris, executive producer en mede-eigenaar van het bureau omschrijft zijn werk als ‘geworteld in de werkelijkheid met een speelse touch. Hij kan echt een emotie losmaken met een verhaal gedreven door authentieke karakters’. De afgelopen jaren maakte Van Leeuwen werk voor Defensie, Knab, Red Bull, Huawei en regisseerde artistieke projecten met artiesten als Yung Nnelg, Sor en het Amsterdamse fashionlabel The New Originals.
Christian Peeters en Geert van Leeuwen creatieve directie van Jump! Retail
Christian Peeters (art) en Geert van Leeuwen (copy) worden de nieuw te vormen creatieve directie bij Jump! Retail. Het seniorteam is afkomstig van Eigen Fabrikaat en werkte daarvoor ook al geruime tijd samen bij TBWA\, waarvan Jump! een dochteronderneming is.
Marijke de Vries naar Netvlies
Marijke de Vries is aangetreden als ‘agile projectmanager/scrummaster bij Netvlies (part of 4NG). In haar nieuwe functie is ze bij verschillende soorten opdrachten betrokken: van het ontwikkelen van e-commerceplatformen, websites, en een SEO-strategie tot effectieve Sea- campagnes, maar ook bij complete digitale transformaties.
Stefan Bothoff nieuwe business director Tosti Creative
Stefan Bothoff (33) is gestart als de nieuwe business director van Tosti Creative. Het betreft een nieuwe rol binnen het Amsterdamse bureau. Hij komt van tech-scale-up Orderchamp, waar hij de laatste 1,5 jaar als head of communication and branding werkte.
Langer werkte Bothoff bij VodafoneZiggo, van 2016 tot 2021 in de rol van social media manager en head of brand. In een verder verleden werkte hij voor Omnicom Media Group en bureau VRHL.
Mike Moolenbel vervangt Kirsten Andres als directeur van Nima
Kirsten Andres heeft Nima na drie jaar verlaten. Ze wordt per 1 maart directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Mike Moolenbel wordt -ad interim- de nieuwe directeur van de beroepsvereniging.
Andres verlaat Nima met een 'dubbel gevoel', want ze was nog niet klaar, zegt ze. 'Maar soms komt er een droombaan op je pad. Al sinds mijn studententijd doe ik vrijwilligerswerk met ouderen en ook in vorige banen had ik te maken met de problematiek van eenzaamheid onder deze groep. Ik ga me de komende jaren inzetten om eenzaamheid onder ouderen zoveel mogelijk te minimaliseren.'
Diana Janssen verruilt DDMA voor BNO
Diana Janssen stopt na zeventien jaar als directeur van DDMA, de grootste branchevereniging voor organisaties in de data- en marketingsector. Op 1 maart start Janssen als directeur van BNO, de grootste beroepsorganisatie van ontwerpers.
Weinig mensen die van werkgever wisselen, stappen vervolgens door dezelfde bedrijfsvoordeur naar binnen. Janssen blijft dat wel doen, want haar huidige en nieuwe werkgever zitten in hetzelfde, grote verzamelpand aan het WG-plein in Amsterdam.
TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot chief growth officer
Marc van Eck (56), oprichter en partner van New Growth Strategies, is per 1 februari benoemd tot chief growth officer van TBWA Nederland. In zijn nieuwe rol zal hij zich primair bezighouden met het helpen van klanten van TBWA Nederland om hun commerciële doelen te (her)definiëren en realiseren.
Van Eck blijft betrokken bij New Growth Strategies, de consultancy-tak TBWA die is voortgekomen uit de overname van Business Openers in 2019. Het zelfstandig opererende bureau is onderdeel van de TBWA\Neboko Groep. De dagelijkse leiding blijft in handen van mede-oprichter en managing partner Joost van Gelder. Randy van Essen, voormalig CMO van O’Neill en T-Mobile gaat de branding-tak van New Growth Strategies leiden.