Nicole Freid, nu marketingdirecteur bij Hak, treedt per 1 september aan als nieuwe ceo van het plantaardige voedingsmerk en Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F). Ze volgt Timo Hoogeboom op, die na elf jaar het stokje overdraagt. Freid wil de huidige groeistrategie voorzetten, inclusief de ambitie van Hak om in 2027 te kiezen voor honderd procent biologische, Nederlandse teelt.
Transformatie
Hoogeboom en Freid werkten de afgelopen jaren al veel samen. Laatstgenoemde vervult sinds tien jaar de rol van directeur marketing en innovatie. Allebei waren ze daarom betrokken bij de transformatie van Hak van een 'traditioneel groenteconservenbedrijf in de Benelux dat groente verkocht voor de maaltijd met 'aardappelen, groenten en vlees' naar een moderne Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt. Een bedrijf dat een voortrekkersrol vervult in plantaardige voeding en duurzame lokale teelt.'
Hak gaf in januari aan dat het in 2027 - het liefst eerder - volledig wil overstappen op biologische teelt.
Iedereen meer groenten en peulvruchten te laten eten
Hoogeboom zegt 'heel blij te zijn' dat 'juist Nicole het (ceo zijn, red.) van mij gaat overnemen.' Ook Freid kijkt uit naar 1 september. 'Het is een hele eer om het stokje van Timo te mogen overnemen. Hij laat een prachtig bedrijf achter dat gereed is voor de toekomst. Ik ben er klaar voor om aan het volgende hoofdstuk te gaan bouwen. De missie van Hak om iedereen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten blijft daarbij leidend. De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar honderd procent biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega’s bij Hak en NGG&F.'
Freid was in mei te gast bij CMO Studio, de contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Lees en bekijk het video-interview met Freid via dit artikel. Het interview is ook als podcast te beluisteren.
Heel veel succes.