Grolsch pakt zijn icoon aan en introduceert nieuwe groene beugelfles

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

introduceert wereldwijd een nieuwe groene beugelfles.

De fles die in zijn 111-jarige bestaan is uitgegroeid tot het boegbeeld van Grolsch ondergaat een metamorfose, laat de brouwer weten.

Nederland, waar de nieuwe beugelfles de bruine beugel vervangt, krijgt eind april de primeur. De overige markten volgen daarna.

Met de introductie wil Grolsch 'de beugelfles weer zichtbaar maken en het icoon van de brouwerij de moderne status geven die het verdient'.

Grolsch: 'De nieuwe beugelfles oogt slanker doordat hij iets hoger en smaller is dan het huidige ontwerp. Daarnaast zorgen de afgeplatte zijden ervoor dat de beugel lekker in de hand ligt.

'Doordat de karakteristieke vorm en beugelsluiting zijn behouden, blijft de nieuwe beugelfles herkenbaar en vertrouwd voor de consument. Het typische plopgeluid bij het openen van de fles blijft en staat garant voor het inluiden van een ultieme bierbeleving waarbij zien, voelen, horen en proeven centraal staan.'

Het ontwerp van de nieuwe beugelfles is afkomstig van . Dit bureau is ook verantwoordelijk voor het ontwerp van de groene 33 cl statiegeldfles die de brouwer eind 2006 introduceerde.

De beugelfles van Grolsch is sinds de introductie in 1897 in essentie hetzelfde gebleven. Na de Tweede Wereldoorlog, wanneer de standaard bruine kroonkurkfles zijn intrede doet, houdt Grolsch directeur Theo de Groen als enige brouwer vast aan de beugelfles.
Die eigenwijsheid levert nu onderscheid op.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie