Duitse bierbrouwer Karlsberg verkoopt in eigen land een speciaalbiertje voor vrouwen: Karla genaamd. De verkoop gaat goed, ondanks het feit dat Duitse vrouwen bier nog steeds zien als ongezond, dikmakend en ordinair. Hoe pakt Karlsberg dit dan aan?
Zo dus: de bierbrouwer zet het biertje neer als gezond en welzijnsverhogend. Karla is een natuurzuiver product en dus voedzaam. Karla bevat slechts 1 procent alcohol en is vermengd met vruchtensap (appel of banaan).
De bierbrouwer richt zich in de marketingcommunicatie op actieve vrouwen die midden in het leven staan en bewust aan hun gezondheid werken. Het bier bestaat voor 70 procent uit bier, en voor 30 procent uit fruit en toegevoegde stoffen als lecithine, soja-extracten, foliumzuur, hop en melisse.
Pay off in de marketingcommunicatie is 'Karla, für Ruhe und Wohlbefinden.'
De Duitse bierbrouwer zet de positionering kracht bij door het bier uitsluitend in Duitse apotheken te koop aan te bieden, eerst in samenwerking met het apothekersverbond 1A-Gesund, en vanaf eind april ook met vitaminesupplementenfabrikant Amapharm, bekend van de vitamines in de vorm van wine-gumdiertjes (de Yayabär). Amapharm verkoopt in 40 landen, dus men onderzoekt nu ook de mogelijkheid om het bier in andere landen op deze manier uit te rollen. Er zijn al aanvragen binnen uit Japan en Groot Brittannië.
(via CreativeFacts)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!