Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising. Gebruikers van mobiel internet zijn de hele dag én nacht online. Bijna 90% raadpleegt één of meerdere keren per dag internet met hun smartphone. De grootste piek ligt tussen 18.00 en 21.00 uur. Driekwart van de mensen surft dan met hun smartphone op het web.
Aankopen
Mobiel internetten is populair onder alle leeftijdscategorieën, maar blijkt het meest populair onder mensen in de leeftijdscategorie 18-34 jaar. Het doen van aankopen via de smartphone wordt het meest gedaan door mensen boven 35 jaar. Surfen op mobiel internet is in de Randstad populairder dan daarbuiten en vooral mannen zijn grootgebruikers.
Nieuwsapps
Mobiel internet is belangrijk voor het volgen van het laatste nieuws. Twee van de drie ondervraagden heeft 1 tot 3 nieuwsapps op de smartphone. 97% van de respondenten gebruikt hun smartphone voor nieuwsupdates. De nieuwsapps van AD.nl, volkskrant.nl trouw.nl en parool.nl krijgen gemiddeld een hoge waardering met een 8 . De respondenten gebruiken mobiel internet ook veel voor sociale media (63%), navigatie (56%), internetbankieren (52%) en het opzoeken van culturele informatie (44%). Hierin verschillen mannen en vrouwen maar op een paar punten van elkaar. Vrouwen gebruiken social media intensiever en zoeken vaker de weg met hun mobiel. Mannen bekijken meer video’s en luisteren meer radio.
Het onderzoek van de Persgroep is online uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2012 onder 15 duizend bezoekers van AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!