Disney vergroot belang in Vice

Met een investering van 400 miljoen in twee maanden heeft Disney nu 10 procent van de aandelen in handen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige maand investeerde Disney al 200 miljoen dollar in Vice, nu nog eens 200 miljoen, meldt The Financial Times. Bronnen rond de onderneming bevestigen dat, officieel is het niet. Wat de match tussen Disney en Vice is, is niet duidelijk.

Vice richt zich op de Millennial-doelgroep met journalistiek, spraakmakende reportages en videocontent. Zo was er onlangs een exclusief interview met The Eagles of Death Metal na de aanslagen in Parijs en kon Vice als enige een kijkje nemen bij IS. 

Internationaal bereikt Vice 300 miljoen mensen op alle platforms, in Nederland 4 miljoen unieke bezoekers per maand.. Vice zit in 30 landen en heeft 1500 medewerkers. In Nederland werken nu honderd mensen fulltime bij Vice. 

Thijs Boon, ceo van Vice in Nederland, zegt in een interview dat deze week in Adformatie verschijnt: &;Vice maakt alleen maar unieke content. Er zijn heel veel sites die cureren en content pakken van anderen, maar dan ben je geen journalist. Dat heeft geen waarde. En het gaat ook niet om kattenvideo’s. Wij willen vertellen en soms ook een standpunt innemen. Die verhalen gaan echt megaviraal.&;

Boon kondigde onlangs al aan .

Het uitgebreide interview met Boon is deze week te lezen in Adformatie , die onder meer uitgereikt wordt op de Mercurs.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie