[d]Ik staat klaar voor de dikke medemens.
Het persbericht bericht: '[d]Ik onderscheidt zich door in te gaan op de psychische en medische aspecten van het dik zijn. Maar ook onderwerpen als mode, lifestyle, achtergronden en beweging komen aan bod. In een heldere toonzetting, met een vleugje humor.'
We gaan nog even door: '[d]Ik is voor de ontwikkelde, kritische, eigenwijze en zelfbewuste dikke vrouw met humor in de leeftijd van 20 tot 60 jaar.'
Het blad verschijnt 5 keer per jaar en wordt verspreid onder abonnees. 'Maar [d]Ik is ook verkrijgbaar bij grote maten modewinkels, de wachtkamer van de huisarts, of bij de afvalclub.'
De hoofdredacteur Hilde Kreuze is een ervaringsdeskundige. Ze liep al een tijd met het idee om een informatief en objectief magazine op de markt te brengen voor dikke vrouwen. Zelf woog ze over de 100 kilo.
Persbericht: 'Ze koos 2 jaar geleden voor een vermageringsoperatie. Ze kwam erachter dat het onderwerp overgewicht altijd gepaard ging met veel negativiteit en belerende woorden. Het werd tijd voor een vernieuwende en constructieve kijk op dik zijn en dikke mensen. Toen Hilde in het begin van dit jaar de juiste mensen tegenkwam, werd [d]Ik een feit.'
Er is ook een site.
Genoeg elan, zou je zeggen. Alleen de adverteerders ontbreken nog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!