Door Annemieke Deering, namens DDA
Digitale bureaus lieten talenten kennis maken met de praktijk via masterclasses in de ochtend. De serie masterclasses ging over onder andere UI/UX design, VR, Design Thinking en connecting.
Professionals en studenten pitchen samen
's Middags werkten zestig studenten samen met digitale professionals aan een pitch voor Natuurmonumenten. Dat deden zij volgens de officiële 'sprint-methodiek'. Het doel van de opdracht: bijen redden en jongeren bereiken.
De jury (DDA-bestuur en Natuurmonumenten) koos het concept dat was bedacht onder leiding van Ralph Kaan (Bikkelhart) en Enzo Greco (Born 05). De winnaars (Anouk Boetekees, Myhra Sandifort, Tom Provoost, Julia de Jong, Stan Peters, Baukje Velts) kregen een Amazon Echo.
Hackathon-achtig
‘Voor de studenten is een dag samen doorbrengen met andere opleidingen en in die gemixte teams pitchen heel inspirerend’, zegt Harry Zengerink, directeur landelijke CMD Opleidingen. ‘Het leukste is dat de dag een hackathon-achtig karakter had. De begeleiding bestond uit professionals uit het werkveld, die inzicht gaven in het aanvliegen van conceptuele vraagstukken. Studenten werden genoodzaakt in korte tijd tot de kern te komen.’
Sabine Ottervanger (DDA): 'We merken dat studenten al goed voorbereid zijn en goede ideeën hebben. Zij vinden het mooi om geprikkeld en geïnspireerd te worden. En het helpt ze duidelijk te krijgen wat hun volgende stap in het werkende leven wordt. Vooral de hybride talenten zijn super interessant voor bureaus.'
Vanuit DDA werkten Mirabeau, Burst, DEPT, Valtech, Born05, Edenspiekermann, The Valley, Fabrique, Bikkelhart, Momkai, Essense, Redkiwi, Blauw-Gras, Emakina, Dutch Giraffe, Digitas, IN10, Osudio, Yard, Greenberry en Jungle Minds mee aan de dag. Dankzij deze dag leren bureaus de getalenteerde studenten kennen. Voorgaande jaren zagen de deze talenten een paar maanden later stage lopen bij de bureaus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!