Creatieven maken liever geen radiocommercial

Op de vraag voor welk reclamemedium creatieven het liefste een uiting ontwikkelen, komt de radiocommercial met 1 procent op de laatste plaats.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Internetreclame staat overigens ook onderaan, maar net boven de radio met 3 procent van de stemmen.

Verrassing, maar niet heus: tv-reclame staat met 25 procent bovenaan het verlanglijstje van Nederlandse reclamemakers.

Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek dat de Ster heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau TNS NIPO.

De uitkomsten bevestigen de aanname dat radioreclame in Nederland te weinig aandacht krijgt. Ten onrechte, meent de Ster.

Daarom heeft de Ster het boekje 'moet je luisteren?' uitgebracht.

Het 128 pagina's tellende boekje is geschreven door medewerker van het Tijdschrift voor Marketing, Wilbert Scheurs, en bedoeld ter inspiratie voor creatieven en adverteerders.

In 'moet je luisteren?' bespreekt Scheurs 75 spraakmakende binnen- en buitenlandse radiocommercials.

Daarnaast laten experts hun licht schijnen over het nog altijd onderschatte medium; door David Ogilvy ooit bestempeld als het Assepoester-medium.

De commercials die in het boekje aan bod komen, zijn te beluisteren op de bijbehorende .
Op de site zijn tevens de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek terug te vinden.

Het boekje wordt deze week verspreid onder creatieven van reclamebureaus en zakelijke relaties van de Ster.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie