Boukje Taphoorn marketingdirecteur bol.com

Daarmee is per 1 maart volgend jaar de directie weer compleet.

Boukje Taphoorn (42) neemt de directiefunctie marketing over van Margaret Versteden, die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is. Als directeur Marketing (CMO) wordt Taphoorn eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en bol.com retail media groep (adverteren via bol.com).

Taphoorn komt van Google, waar ze meer dan vijf jaar werkte en eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumer electronics en food retail.

Ze begon bijna twintig jaar geleden bij Unilever. Eerst als marketeer in Nederland om vervolgens in Londen het Europese brandmanagementteam van de Unilever Home Care merken te leiden. Voordat ze de overstap maakte naar Google, werkte Taphoorn ook voor de reclamebureaus wieden+kennedy en KesselsKramer.

Directie
Na het vertrek van Daniel Ropers nam Huub Vermeulen 1 oktober de rol van algemeen directeur over bij bol.com. Hij blijft daarbij ook nog steeds eindverantwoordelijk voor de fulfilment-afdeling. De dagelijkse aansturing van deze afdeling krijgt Olaf van den Brink, als director Logistiek sinds september 2015 werkzaam bij bol.com.

De directie van bol.com bestaat naast Huub Vermeulen uit Gert-Jan Janssen (directeur Finance & Support, CFO), Jurrie van Rooijen (directeur IT, CTO), Margaret Versteden (directeur Winkels, CCO) en vanaf 1 maart 2018 sluit Taphoorn aan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie