Vanaf vanmiddag 16.00 uur zijn tijdens de ochtend- en avondspits realtime actualiteiten en headlines op de digitale reclamemasten langs de snelwegen te zien. De automobilist ziet direct wat er in de wereld gaande is en schakelt voor achtergrondinformatie over naar BNR Nieuwsradio.
'Vroeger werd outdoor reclame analoog weergegeven op grote doeken', vertelt Sander van Meurs, marketing manager bij BNR Nieuwsradio. 'Tegenwoordig zijn er steeds meer digitale reclamemasten, maar de mogelijkheden daarvan worden niet optimaal benut. Daarom heeft BNR een toepassing bedacht waarmee we de reclamemasten en onze redactie realtime met elkaar koppelen. Dat geeft de mogelijkheid om realtime uit te zenden op de 106m2 grote schermen van Beyond Outdoor.'
Beyond Outdoor directeur Danny Tournier: 'Door het weergeven van actuele informatie verhogen wij de attentiewaarde van onze digitale objecten.'
Binnen de spitsuren krijgt de automobilist te zien wat voor programma er op BNR Niewsradio uitgezonden wordt en wie het presenteert. Deze informatie wordt ‘overruled’ als er een belangrijk interview live wordt uitgezonden. En zodra de ‘breaking news’ jingle op de radio draait, geven de schermen direct de headline van het nieuws weer.
De actualiteiten en headlines zijn vanaf deze week te zien op drie digitale reclamemasten langs de A16 bij Moerdijk, de A20 bij Gouda en de A27 bij Houten. Later dit jaar komen er vier nieuwe locaties van Beyond Outdoor en andere reclamenetwerken bij.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!