De Engelse zendergroep is op de Nederlandse markt actief via de zender BBC First. Deze zender, die voor Ziggo-abonnees te vinden is op kanaal 22 en voor KPN-kijkers op 25, biedt Brits drama met Nederlandse ondertiteling.
De samenwerking tussen BBC Worldwide en Mediaxplain start met een multimediale campagne rondom de première van het vierde seizoen van de hitserie Sherlock. Doel van de campagne is om het Nederlandse publiek te informeren over de komst van de nieuwe serie en hen op de premièredatum (1 januari om 21:30 uur) te laten afstemmen op BBC First.
Om het Nederlandse publiek te informeren over de uitzendingen heeft Mediaxplain voor BBC First een campagne ontwikkeld. Deze campagne zal te zien zijn in outdoor, bioscoop , onlne en social media.
Naast de media-inzet is Mediaxplain ook verantwoordelijk voor alle adaptatie van de Britse Sherlock-campagne.
Credits
Mediastrategie: Christiaan van Betuw
Account & strategie: Tjitske Maathuis
Digital media planning & buying: Lotte Janssen
Social media planning & buying: Thies van Zadelhoff
Campaign (trans)creation: Martijn de Vrieze
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!