Premium

Baba Touré (Hammerfest) in Top 10 Adformatie Person of the Year

In aanloop naar Koffiedik Kijken maakt Adformatie de top 10 van Person of the Year 2020 bekend, dé smaakmakers van het afgelopen jaar.

Baba Touré

Donderdag 28 januari wordt tijdens Koffiedik Kijken bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.

Naast de Person of the Year, oftewel de Nummer 1 in het vak, rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.

Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één of meer personen uit die Top 9 bekend. Compleet mét enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo, Rogier IJzermans van Ace, Jelani Isaacs van New Amsterdam, Marion Koopman van Greenhouse en professor Kees Klomp.

Vandaag wordt er een nieuwe naam aan dat rijtje toegevoegd: Baba Touré, co-founder van creatief bureau Hammerfest. Wat zeggen vakgenoten over Touré? Een paar quotes op een rij.

'De VEA Next Legend van 2020 , die naast groei en vette nieuwe klanten met zijn bureau Hammerfest zijn kwetsbaarheid en kracht inzette om daadwerkelijke verandering in onze industrie te bewerkstelligen.'

'Omdat hij zich van zijn kwetsbare kant heeft laten zien en dit omzet naar daden. Niet lullen, maar poetsen!'

'Zet zich in voor meer diversiteit in ons vak. Niet alleen in de etalage (casting) maar juist in het hele proces van briefing tot productie en alles wat daartussen zit. Kiest altijd voor een verbindende stijl en toon.'

'Staat op in de maatschappelijke discussie rondom diversiteit. Standvastig, ondernemende en inspirerend. Baba is een voorbeeld voor een nieuwe generatie reclamemakers.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie