In de zoektocht naar de perfecte uiting tussen de RSS-feeds mat RSS-advertisingbureau Pheedo de doorklikratio van verschillende soorten RSS-advertenties, en kwam tot de volgende conclusie:
RSS-advertenties die autonoom in je RSS-reader staan, genereren een doorklikratio van 7 procent. En dat is volgens het weblogmarketingbureau negen maal zoveel als RSS-advertenties die in contentfeeds verwerkt zijn.
Reden? De autonome advertenties doen het volgens Pheedo waarschijnlijk beter omdat deze vaak niet gericht zijn op direct response, maar op branding.
Daarnaast heb je volgens Pheedo meer kans op succes als je je advertenties niet steeds maar weer met iedere nieuwe feed meestuurt.
De doorklikratio bij een uiting die steeds opnieuw wordt meegestuurd is namelijk 1,04 procent, en een uiting die om en om wordt meegestuurd, heeft een doorklikratio van 3,24 procent. Scheelt toch.
De beste dag tenslotte om een advertentie mee te sturen met je RSS-feeds is maandag of zaterdag. Donderdag en vrijdag laten minder goede resultaten zien.
Het aantal feeds dat echt gelezen wordt, is op dinsdag en woensdag het hoogst. In het weekend worden RSS-feeds in 67 procent van de gevallen minder gelezen.
Pheedo werkt overigens het meeste met websites die kale RSS-feeds doorgeven, minder met RSS-feeds met volledige content.
Op Marketingfacts staat trouwens een ellenlange discussie over de voor- en tegens van kale feeds, feeds met een triggerende aankeiler of feeds met volledige tekst. Voor de liefhebber.
(via Clickz)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!