Audax staakte Glossy eind 2013, maar brengt de vrouwentitel nu in vernieuwde vorm met allereerst een zomerspecial vanaf morgen op de markt. Ivo Janssens: ‘Het besluit om Glossy terug te laten keren is vrij simpel. Audax Publishing focust zich op het vrouwensegment – de doorsnee vrouw, specifieker – en daar past Glossy prima in.’
Audax komt eerst met een zomereditie, in een oplage van 50.000 exemplaren en 124 pagina’s dik en brengt later in het jaar ook een wintereditie op de markt. ‘Op basis daarvan kijken we of we misschien in 2016 met meer nummers kunnen komen. Zes zou ideaal zijn.’
Glossy heeft wel de glossy cover, maar het binnenwerk wordt op ‘verbeterd krantenpapier’ gedrukt. ‘Het houdt wel die glossy uitstraling’, zegt Janssens. De eerste ‘Glossy 2.0’ ligt vanaf morgen in de schappen.
Janssens meldt verder dat de directie van Audax Publishing sinds kort wordt gevormd door hemzelf met Wim Schaap en eigenaar Jacques de Leeuw, die eind vorig jaar al aankondigde weer (tijdelijk) weer in de directie van moederconcern Audax zitting te nemen. ‘Dat werkt goed. Het blijkt onder meer uit onze omzetcijfers uit advertenties en abonnementen.’
Audax Publishing brengt tijdschrift Glossy terug op de markt
De uitgever heeft ook een nieuwe directie: Ivo Janssens (algemeen directeur) samen met Wim Schaap en Jacques de Leeuw.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement