Bijna twee smurfen per Nederlander heeft supermarktketen Albert Heijn (AH) klaarliggen voor de smurfenactie die deze week begint.
AH hoopt en verwacht dat de actie minstens zo'n groot succes wordt als de wuppie-actie van zomer 2006.
Voor de klanten van AH liggen vanaf maandag maar liefst 29 miljoen smurfen klaar, liet een woordvoerster aan het ANP weten.
'En op is echt op', voegt zij eraan toe. Albert Heijn werd twee jaar geleden overvallen door het enorme succes van de wuppies. 'Die actie heeft ons veel extra omzet opgeleverd.'
Klanten kregen bij een besteding van 15 euro een wuppie cadeau. Er gingen 16 miljoen kleine wuppies over de toonbank en 700.000 grote pluche wuppen.
De lat voor de smurfen is daarom hoger gelegd. Bij besteding van 15 euro krijgt de klant een smurf. 'Die zijn blind verpakt, de klant ziet dus pas thuis welke smurf hij heeft.'
Behalve de 29 miljoen 'normale' smurfen, heeft AH ook een miljoen grote pluche smurfen klaarliggen. Die krijgt de klant wanneer hij drie punten inlevert, die in de zakjes bij de kleine smurfen zitten, en 3,99 euro bijbetaald.
De aanleiding voor AH om nu met de smurfen in zee te gaan, is het 50-jarig bestaan van de blauwe figuren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!