AD ziet wel wat in pluk

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin januari stopte
na drie maanden met het vermelden van plukcodes in hun redactionele content, waarmee lezers via sms een link naar een aparte internetpagina kunnen opvragen. De dienst werd volgens NRC.next te weinig gebruikt, maar kostte wel veel geld.

De redactie van NRC-next gaf toen -309" title="-309">als reden: '...Als redactie weten we nog wel andere manieren om ons geld te besteden. Ideaal gesproken levert een extra dienst extra geld op (uit de sms-jes), maar daarvoor werd er te weinig gebruik van gemaakt. Je kunt je trouwens afvragen of we onze lezers moeten aanzetten tot een sms-je om bij onze informatie te komen.'

Dat was dus een paar weken geleden, maar nu komt het met de mededeling dat de krant start met het vermelden van de pluk-codes in advertenties (dus niet in redactionele content, zoals het geval was bij NRC.next). Want pluk in reclame schijnt wel te werken, aldus pluk.

Idee achter de pluk-dienst is dat je url's bewaart op een aparte site, zodra je iets interessants tegenkomt op een plek waar even geen internettoegang is. Zodat je later toch de informatie kunt bekijken.

Pluk vertrouwt er hierbij op dat consumenten een (flinke) tijd na de confrontatie met de commerciële boodschap, alsnog informatie willen hebben. Ik ben echter bang dat er in dat lange traject (buitenreclame spotten, code sms-en, boodschappen doen, naar huis gaan, achter de computer gaan zitten en naar de pluk-site surfen) een hoop mensen zullen afvallen. Neemt niet weg dat er dan al tenminste 1 keer op een sms-je verdiend is (door mede-eigenaar KPN).

Maar AD NieuwsMedia heeft er voldoende vertrouwen in dat AD-lezers massaal zullen sms-en.
De uitgever meldt: '..Pluk is een gebruiksvriendelijke dienst die de koppeling tussen dagbladadvertenties met de website van de adverteerder mogelijk maakt. Het grote voordeel voor de adverteerder is dat het zo mogelijk is offline advertenties te verrijken met uitgebreide audiovisuele informatie op internet. Bovendien stellen het AD en pluk adverteerders in de gelegenheid zeer respons- en transactiegericht te adverteren. Adverteren wordt zo meetbaar gemaakt.'

En: 'AD integreert pluk in speciale AD plukpakketten voor adverteerders. Deze plukpakketten vormen een totaalpakket met niet alleen de plukdienst, maar ook een speciaal per advertentie te ontwikkelen actiesite. Op die manier ontstaat een multimediaal, interactief en transactiegericht concept. Onderzoek toont aan dat dagbladadvertenties als geen ander medium in staat zijn om online verkeer te genereren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie