4 op de 5 Nederlanders voelt zich betrokken bij Oranje

De overwinning op Ivoorkust heeft de oranjebeleving onder het Nederlandse volk flink doen stijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

80 procent van de Nederlanders voelt zich inmiddels betrokken bij Oranje, terwijl 33 procent aangeeft al deel te hebben genomen aan een Oranje en/of WK-promotie.

Dat blijkt uit de .

De consumenten index, één van de indicatoren van het Oranje Index onderzoek, stijgt hierdoor dan ook explosief.

Ondanks deze stijging laat de Oranje Index als geheel een lichte daling zien: van 1060 naar 973. Dit wordt vooral veroorzaakt door een afname van de hoeveelheid publicitaire aandacht rondom Oranje.

Niettemin is het huidige Oranje Index cijfer van 973 nog steeds ruimschoots hoger dan in dezelfde periode tijdens het EK 2004.

Toen werd na de tweede poulewedstrijd tegen Tsjechië het Oranje Index cijfer vastgesteld op 804.

Het indexcijfer wordt door TBWABrand Experience Company in samenwerking met Trendbox berekend op basis van vier indicatoren die regelmatig worden gemeten en gepubliceerd.

Deze indicatoren zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële activiteiten rondom Oranje en het WK, de publicitaire aandacht voor Oranje en het WK, en de opinie van een panel van vooraanstaande voetbalkenners en marketingexperts.

Het geheel aan commerciële activiteiten rondom Oranje en het WK heeft zich de afgelopen week gestabiliseerd.

Een lichte daling valt waar te nemen in printmedia en in de reclameblokken, maar dit wordt binnen de commerciële index gecompenseerd door een lichte stijging in winkelpromoties.

Bij elkaar levert dit een stijging op van 8 punten, waardoor de commerciële index nu uitkomt op 1586.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie