Wasmiddelmerk Omo is de nieuwe shirtsponsor van de Braziliaanse voetbalclub Corinthians. Om dit kenbaar te maken probeert Omo zichzelf op een bijzondere manier voor te stellen aan de Braziliaanse voetbalfans.
Shirt zonder sponsor
Tijdens de openingswedstrijd van het Braziliaanse voetbalseizoen 2018, gespeeld in het stadion van Corinthians, lijkt het in eerste instantie alsof de spelers van Corinthians met sponsorloos shirt spelen.
Naarmate de wedstrijd vordert, begint het Omo-logo op de borst tevoorschijn te komen. Dit heeft te maken met de speciale shirts die ervoor zorgen dat het logo alleen zichtbaar wordt als de voetballers beginnen te zweten. De campagne heet dan ook ‘The Sweat Sponsorship’.
Giovanna Gomes, marketingdirecteur van Omo, vertelt dat het merk continu innoveert en memorabele momenten probeert te creëren voor de consument. ‘Omo is een van de meest gebruikte merken onder Brazilianen, terwijl voetbal een van de favoriete sporten is.’
De activatie is ontwikkeld door het bureau F.biz en de speciale shirts zijn alleen gebruikt voor de openingswedstrijd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!