Zorgverzekeraar Anderzorg komt met een podcastserie. Met de campagne, geproduceerd door Blauw Gras, wil de verzekeraar millennials informeren over issues als fitobsessie, digitale verslaving en burn-out. Waarom komt Anderzorg met een bewustwordingscampagne voor millennials?
Keuzestress
Steeds meer studenten lijden onder prestatiedruk en hebben last van keuzestress. Ook de doelgroep van Anderzorg kampt met dit soort problemen, zo blijkt uit de vragen die zij stellen aan de verzekeraar. Daarom komt Anderzorg met een preventiecampagne, legt Isaac Diepenhorst, account director bij Blauw Gras, uit.
Diepenhorst: ‘Omdat de podcast bezig is met een flinke opmars onder millennials, is het een geschikt medium om te laten zien dat Anderzorg de doelgroep begrijpt. Maar ook om met hen hierover in gesprek te gaan.’ Hoe wil Anderzorg deze groep, die graag controle heeft over de eigen informatievoorziening en zich niet graag in hokjes laat plaatsen, bereiken met het medium?
Preventietips
‘Via social media vragen we aandacht voor deze onderwerpen en willen we mensen nieuwgierig maken. Anderzorg wil niet belerend overkomen, daarom hebben we in de podcast een presentatrice, een ervaringsdeskundige en een expert die met elkaar in gesprek gaan. In de loop van het gesprek worden preventietips gedeeld.’
Tot slot geeft Diepenhorst aan dat de campagne is bedoeld als een preventiemiddel. ‘Voorkomen is beter dan genezen. De podcasts hebben niet als doel om meer klanten aan te trekken of om kosten te besparen, Anderzorg wil juist mensen helpen.’