Zo vraagt Brainwash aandacht voor het kapperstekort

De kappersketen zit bijna letterlijk met de handen in het haar: er zijn dringend nieuwe kappers nodig. Tijd voor een campagne.

Een still uit de video
Afbeelding: Brainwash

BrainWash kampt met een tekort aan kappers, een probleem waar veel andere kappersketens en zelfstandige kappers ook last van hebben. Het tekort aan personeel vormt voor BrainWash reden om een campagne te starten. In die campagne ('Nederland heeft je nodig') roept het bedrijf kappers op om 'de schaar weer op te pakken'. Volgens de kappersketen zijn er de afgelopen tijd namelijk 'veel' kappers overgestapt naar andere beroepen, onder andere omdat zij door coronalockdowns niet aan het werk konden. 

Thuisknippen is niets

De uitstroom van kappers resulteert in langere wachttijden bij kapperszaken. Volgens BrainWash knippen daarom 'vele' Nederlanders hun noodzaak hun eigen haar. In hoeverre dat daadwerkelijk gebeurt valt lastig te zeggen, maar BrainWash weet één ding zeker: zelf je haren knippen levert doorgaans geen goed kapsel op. 

Die boodschap brengt de kappersketen onder de aandacht via campagnevideo's en in de eigen kapperszaken. Hieronder is één van de video's te bekijken. 

Arbeidsvoorwaarden

Kappers terughalen lukt niet met alleen een grappige campagne, weet ook Laurens van de Vijver. Hij is ceo van Provalliance Nederland, het moederbedrijf van in Nederland BrainWash, Cosmo Hairstyling en Team Kappers. Van de Vijver zegt dat BrainWash haar arbeidsvoorwaarden onder de loep genomen heeft. Hij geeft geen verdere informatie, maar in de campagnevideo's schermt BrainWash met een bonus op het maandsalaris, flexibele werkdagen en doorgroeimogelijkheden. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie