Ziggo verwijst naar memorabele tv-momenten in commercial, de kijker mag raden welke

Van de ongrijpbare Ajax-rechtsbuiten Antony tot de films met Leonardo DiCaprio.

Ziggo geeft de tv-kijker iets te doen in zijn nieuwe, geïntegreerde campagne. Want naar welke tv-series, filmscènes of tv-momenten wordt er in de commercial verwezen?

Ziggo laat daarvoor een dag uit het leven van buurman Ronald zien, te beginnen op een bankje in het park waar hij op zijn mobiel een panna – ‘koekkoek’ - van Ajax-aanvaller Antony tegen Atalanta Bergamo bekijkt.

Daarna zien we in zijn wandeltocht verwijzingen naar onder meer Cruella, The Queen’s Gambit, Casa de Papel en nog een enkele films en series (we geven niet alles weg). De kalende antiheld eindigt thuis op de bank om met zijn gezin een film met Leonardo DiCaprio te kijken.

De symboliek van dit alles mag duidelijk zijn: tv zorgt voor collectieve, memorabele momenten in ons leven, Ziggo zorgt ervoor dat we ze kunnen zien. Het bureau achter de commercial is Go One, het samengestelde team van de verschillende WPP-bureaus.

Agency: Go One by WPP
Client: VodafoneZiggo
Production: HolyFools
Art Department: Jelier en Schaaf
Editor: Martin Heijgelaar
Grading en online: The Ambassadors

Sound design: Thijs Felperlaan
Music: Massive Music
Fotografie: Maarten de Groot

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie