Premium

Zeeman lanceert 'fout-luxe' nachtkledingcollectie: 'Dit is helemaal over the top'

Ook komt de retailer met een nieuwe ‘gewone pyjama’-campagne.

Nachtkleding is voor Zeeman een 'ankergroep'

Na de gele boxershort, trouwjurk, sneakers, Skeer en fancollectie vindt Zeeman het tijd voor een nieuwe fashioncollectie; de discounter brengt vandaag ‘luxe satijnen nachtkleding’ op de markt.

De collectie bestaat uit een dames- en herenpyjama en een bijpassende unisex-kamerjas, met op de rug groot het Zeeman-logo ge-brand. De items zijn gemaakt van dichtgeweven satijn voor een 'ultiem zacht gevoel' en mooie glans, meldt de retailer. 'De kamerjas komt met fake-fur op de mouwen en een band op de taille. De damespyjama heeft een tailleband voor een extra elegante look.’

Voor de fans

De collectie wordt gebracht met de inmiddels bekende knipoog van de discounter. Michiel Rijshouwer van Persuade, het vaste (prijswinnende) bureau van Zeeman, licht toe dat de nachtkleding meer 'voor de fans' is, dan dat-ie vanuit commercieel oogpunt op de markt wordt gebracht. 'Deze collectie is natuurlijk helemaal over the top, het is 'fout-luxe'. Je kunt het zien als een pr-actie. Tegelijkertijd is nachtkleding binnen Zeeman wel echt een ankergroep, er worden sinds jaar en dag veel pyjama's verkocht. Dus wellicht gaat de luxe nachtkleding ook wel door het dak.'

zeeman luxe campagne
'Detailshot' van de luxe collectie

Sinds de gele boxer uit 2008 lijkt Zeeman van geen ophouden te weten als het aankomt op fashion. Hebben we hier te maken met overkill? Rijshouwer: ‘Nee, met Zeeman voeren we de belofte ‘Zo eenvoudig kan het zijn’, dan moet daar bewijsvoering tegenover staan. Dat doen we nu met luxe nachtkleding voor maar 25 euro. Gepaard met een edgy randje uiteraard.’

Gewone nachtkleding

De luxe nachtkleding-campagne wordt uitgerold op de online kanalen van Zeeman. Vrijwel tegelijkertijd lanceert de retailer morgen zijn nieuwe pyjama-campagne op televisie in zes landen, waaronder Nederland. Wie goed kijkt, ziet hierin de luxe kamerjas voorbijkomen, maar de campagne draait voornamelijk om de ‘gewone nachtkleding’ van Zeeman, vult Rijshouwer aan. Hieronder te zien:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie