Zaanse Mayonaise lanceert voor het eerst in het bijna honderdjarig bestaan van het bedrijf zijn eerste merkcampagne. Het Amsterdamse reclamebureau The Family tekende voor concept en creatie.
In tegenstelling tot de meeste mayonaises wordt die van Zaanse (moederbedrijf Van Wijngaarden) naar eigen zeggen nog altijd volgens authentiek recept bereid, met 'precies dezelfde ingrediënten als vroeger'.
Spelen met conventies
Zodoende ontstond de gedachte voor de nieuwe positionering genaamd 'Zo goed als huisgemaakt'. In de tv-commercial wordt gespeeld met de 'conventies van foodcampagnes', zegt Joris Kuijpers, medeoprichter van The Family. 'Je ziet vaak dat merken slowmotion shots gebruiken om de kwaliteit en het vakmanschap van hun product te benadrukken. Dat doen wij in deze campagne ook, maar dan net even anders.'
In de spot zien we een onhandige man een poging doen zelf mayonaise te maken, waarbij niet geheel verrassend van alles misgaat. De boodschap, aldus Zaanse: je kunt zelf mayonaise maken, maar waarom zou je dat doen als je ook voor de zo goed als huisgemaakte mayonaise van Zaanse kunt kiezen?
De campagne wordt uitgerold op televisie, online video en (digital) outdoor. De mediastrategie lag in handen van Zuiver Media.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!