De Amerikaanse supermarktketen Walmart komt met een flitsende commercial om zijn pick-up service onder de aandacht te brengen. Je kunt nu je boodschappen online bestellen en ophalen in de supermarkt. Om te visualiseren hoe snel deze service is, koos de supermarkt voor de bekendste auto’s uit de filmgeschiedenis. De video is gemaakt in samenwerking met Publicis Groupe.
Golden Globes
Het maakt niet uit welke auto je rijdt, voor iedereen werkt de service snel en gemakkelijk, is de boodschap van de campagne. De supermarkt heeft samen met Hollywoodstudio's gewerkt, om de auto’s zo identiteit mogelijk na te bootsen. Het spotje is gelanceerd tijdens de uitreiking van de Golden Globes.
Batmobile
Als je goed kijkt zie je aan het begin van het filmpje de Batmobile, de Knight Rider Pontiac Firebird en de ECTO-1 van Ghostbusters. Ook zien we dinosaurussen uit Jurassic Park een jeep aanvallen - en nog veel meer. De iconische auto’s spelen op hun eigen manier een rol in het spotje. Walmart speelt met de video in op nostalgie, wat aanslaat bij de doelgroep: het spotje is ondertussen al meer dan 17 miljoen keer bekeken en de reacties op social media lovend.
Nostalgie populair
Ook andere grote merken spelen in nostalgie, waaronder Google. De zoekmachine kwam tijdens kerst met het spotje ‘Home Alone Again with Google Assistant’. Deze video bestaat uit iconische scenes uit de beroemde kerstfilm Home Alone, alleen dan in een nieuw jasje gestoken. Zo bestelt Kevin, die ondertussen is opgegroeid, met Google Assistant en pizza en met de tool neemt hij de inbrekers in de maling.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!