De Volkskrant begint vandaag de nieuwe campagne ‘Lees je in. de Volkskrant’ die laat zien dat het nieuwsmedium brengt wat je wil weten én leuk vindt om te weten. De crossmediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het nieuwe leidende creatieve bureau van de Volkskrant.
De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het ‘hoe’ en het ‘waarom’ achter de nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant kan de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept worden.
De nieuwe campagne gaat vandaag van start, op dezelfde dag dat ook de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant, Pieter Klok, begint.
Dear kreeg de opdracht om een ‘big idea’ te ontwikkelen, dat het relevante onderscheid van de Volkskrant versterkt en laat zien dat de krant ook digitaal achtergronden en verdieping biedt. Dit idee is vertaald naar een digital first campagne met focus op huidige en nieuwe lezers, om hen te activeren de Volkskrant app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. Radio, print, online en social media zijn de mediakanalen.
Robin Zuiderveld, creative partner bij Dear: 'De zin "Lees je in. de Volkskrant" is op twee manieren te lezen; een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt en wat de achtergronden zijn, maar ook voor je ontspanning en plezier. Je inlezen gaat natuurlijk verder dan alleen het consumeren van geschreven artikelen. Ook de sprekende fotografie, verhelderende video’s en podcasts van de digitale Volkskrant dragen daaraan bij.'
Credits
Dear
Creative Directors: Robin Zuiderveld, Marq Strooy
Copywriter: Robin Zuiderveld
Art Director: Boris Peters
Designer: Boris Peters
Brand Lead: Natasja van de Salentein
Producer: Lieke van Wijck
Strategy Director: Willem Nas
De Persgroep
Strategy & Concept Manager: Frans Pootjes
Campagne Managers: Simone Rietveld & Robin Hoolwerf
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!