Vodafone komt met nieuwe merkpositionering, Together We Can

Centraal staat de combinatie van techniek en de menselijke ambitie en mogelijkheden. Vodafone wil de wereld beter helpen maken.

Vodafone presenteert een nieuwe mondiale merkpositionering waarin de combinatie van techniek en de menselijke ambitie en mogelijkheden centraal staat. Dit alles onder de nieuwe slogan Together We Can. Vodafone presenteert zijn nieuw merkidentiteit met een nieuwe campagne.

De nieuwe merkpositionering volgt drieënhalf jaar nadat Volafone ‘The future is exciting. Ready?’ lanceerde. De corona-pandemie versnelde de introductie van nieuwe merkidentiteit doordat juist de technologie ervoor zorgde dat bedrijven draaiende bleven en veel mensen vanuit huis konden werken. Het gaat om het bijdragen aan oplossingen voor de uitdagingen van nu.

De rol van technologie

Vodafone heeft zich bij zijn  nieuwe merkpositionering van Vodafone laten leiden door eigen, internationaal consumentenonderzoek. Daaruit blijkt dat de rol van technologie het leven van mensen transformeert, persoonlijk en maatschappelijk . Van een mobiele telefoon die alleen kan bellen, tot ankers met sensoren die dijken bij elkaar houden en waarschuwen zodra de waterspanning of de druk in de dijk verandert.   

Vodafone onderscheidt zich daarmee van andere providers. Het laat zien dat het inmiddels ook een rol speelt in digitale financiële dienstverlening en het internet of things en  verantwoordelijkheid neemt om mee te bouwen een inclusieve, duurzame, digitale samenleving. Dat sluit aan bij de wens van de consumenten; ruim acht op de tien mensen aan duurzaamheid de belangrijkste factor in merkvertrouwen te vinden. 

Together We Can legt de nadruk op het feit dat de samenwerking tussen de menselijke ambitie en technologische innovatie tot geweldige resultaten kan leiden, zegt Marcel de Groot, executive-director Consumentenmarkt VodafoneZiggo in het persbericht over de nieuwe merkidentiteit: ‘De afgelopen 12 maanden heeft de coronapandemie meer dan ooit aangetoond hoe groot het belang van connectiviteit en technologie is om de samenleving, het bedrijfsleven en de overheid in verbinding te houden.'

30 markten, een commercial

De Together We Can-campagne start met een internationale tv-commercial die is geregisseerd door Tom Green, de maker van onder meer de tv-series Misfits en Blackout. De spot is de komende drie weken digitaal te zien in Nederland. Hierin stelt een jong meisje vragen over  de rol die technologie kan spelen in het bestrijden van ziekten en klimaatverandering en bij het verbeteren van 'digitale inclusie'.

De campagne wordt in 30 markten gelanceerd, waaronder Nederland, Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Zuid-Afrika.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Freed Schmitter
Ik citeer: 'Vodafone wil de wereld beter helpen maken.' Wablief?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie