De stichting Villa Joep start een landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen. Deze zeldzame vorm van kinderkanker treft in Nederland jaarlijks 25 tot 30 kinderen, waarvan er gemiddeld slechts acht overleven. Villa Joep zamelt geld in voor onderzoek om dit aantal terug te dringen. De fondsenwervingscampagne is ontwikkeld in samenwerking met bureaus Greenhouse, Mindshare en INCA.
Bijdrage aan onderzoek
Een neuroblastoom is een kwaadaardige tumor van het sympathisch zenuwstelsel, waarin alle processen worden aangestuurd die met lichamelijke activiteit te maken hebben. Voor bureau Greenhouse heeft de campagne ook een persoonlijke noot, in 2020 werd namelijk het dochtertje van supply chain strategist Michel Vrancken getroffen door neuroblastoom. 'Waar ik me de hele behandelperiode machteloos heb gevoeld, ben ik nu trots op het feit dat we samen met een groep collega's een verschil kunnen maken en een bijdrage kunnen leveren aan toekomstig onderzoek.'
Voor het financieren van onderzoek naar neuroblastoom is geld nodig. Villa Joep is volledig afhankelijk van donaties, maar een remmende factor is de geringe bekendheid van de ziekte. De deskundige hulp van Vrancken en zijn collega's kwam daarom als geroepen, zegt Mari-Elze Boogerd, hoofd marketing & communicatie van Villa Joep. 'We zijn trots dat we de donateur de belofte kunnen doen dat iedere ontvangen euro altijd volledig wordt besteed aan het onderzoek naar neuroblastoom.'
Klein olifantje
In de campagne staat een klein olifantje centraal. Dit olifantje is niet alleen het logo, maar ook het favoriete dier van Joep Steijn, die in 2003 op 4-jarige leeftijd overleed aan neuroblastoom. Hij vormde de inspiratie voor de start van de stichting.
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, social media, ditial out of home, print en online video. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!