Dropmaker Venco presenteert Choco D’rop, een dropvariant omhuld met chocolade. Met de bijbehorende campagne wil het Nederlandse merk een revolutie ontketenen in de dropmarkt. De innovatieve smaakmaker verschijnt in vijf smaken. In de campagne, ontwikkeld door Alfred International, is het een Franse chocolatier die zich ontpopt tot een lyrische Ruben van der Meer om de smaakbeleving van het snoepgoed te duiden.
'Revolutie in de dropmarkt'
Evelien Magnin, marketing manager Enjoyment bij moederbedrijf Cloetta, zegt dat het dropmerk als marktleider vernieuwing wil brengen in de betrekkelijk behouden dropmarkt: ‘We zochten naar een manier om mensen vaker te laten genieten, ook buiten de gebruikelijke dropmomenten. Met een lekkernij die, meer nog dan het alom geliefde dropje, draait om indulgence.’ Zo werd de vertrouwde drop omhuld met chocolade. Magnin noemt het zelf een opvallende combinatie. ‘Veel mensen reageren verrast en enigszins argwanend als ze er voor het eerst van horen. Zo merkten we ook tijdens tests onder consumenten. Maar wie eenmaal geproefd heeft, is om.’
'Interessante tegenstelling'
Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, duidt de uitdaging bij het ontwikkelen van de campagne. ‘Drop is bij uitstek een typisch Nederlandse lekkernij. Venco adverteert dan ook met de pay-off ‘Lekker Nederlands’. Chocolade roept echter heel andere associaties op. Daarbij denk je eerder aan bevlogen Franse fijnproevers, dan aan typisch nuchtere Nederlanders. Tegelijk beseften we dat dit spanningsveld ook precies is wat Choco D’rop zo interessant maakt. Overdadig genieten, maar dan wel op z’n Nederlands. In de zoektocht naar impact hielp die tegenstelling ons om dicht bij het product te blijven.’
De campagne wordt uitgerold op televisie, online, social, buitenreclame, mega screens, POS en sampling.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!