Energiebedrijf Vandebron, opgericht in 2024 en sinds 2020 onderdeel van Essent, lanceert een nieuwe campagne waarin ambassadeur Jennifer Hoffman de hoofdrol speelt. Hoffman, onder meer bekend uit de tv-serie Dokter Tinus, is al sinds 2014 ambassadeur van Vandebron en fungeerde vaker in tv-commercials.
In de nieuwste commercial vraagt ze zich af hoe ze kan bijdragen aan het versnellen van de energietransitie. Bijvoorbeeld door fors in te zetten op zonnepanelen, zodat kolencentrales sneller de deuren kunnen sluiten. De commercial sluit af met de boodschap dat Vandebron alleen honderd procent groene energie van Nederlandse bodem gebruikt, afkomstig uit zonne-, bio- en windenergie.
De TVC is hieronder te bekijken.
Wefilm
De TVC is ontwikkeld door Wefilm. Roel Welling, oprichter en creatief directeur van Wefilm: 'We maken ons net als Jennifer en Vandebron grote zorgen over het klimaat. Tegelijkertijd willen we positief blijven, en oplossingen behapbaar maken, en dat komt in deze eerste campagne mooi bij elkaar. We zijn er trots op dat we samen met Vandebron impact op dit belangrijke thema kunnen maken.'
Concurrent Eneco
Vandebron (180 duizend klanten) is niet de enige energieleverancier die in zijn communicatie inzet op duurzamere energie en het versnellen van de energietransitie. Concurrenten doen dat ook. Zo lanceerde Eneco eind juni een grote campagne met de slagzin 'We doen het nu', bedacht door Publicis Groupe.
Credits Vandebron-campagne
Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils
Concept: Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Beer ten Kate, Patrick van Haperen
Strateeg: Ruben Cusell
Client lead: Raoul Oei
Regisseur: Tom Rijpert
Productie: Noor de Rijke
Foto: Bram Schilling
Edit: Nick Rozenberg
Grading: The Compound
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!