De UEFA en de Europese voetbalclubs willen de mensen die vanuit de frontlinie strijden tegen corona bedanken voor het harde werken. Daarom lanceren ze samen de #Thankyou-campagne. De UEFA maakt kenbaar dat deze mensen er verantwoordelijk voor zijn dat de Champions League, de Women’s Champions League en de Europa League, in aangepaste vorm, weer kunnen worden hervat. Om de videocommercial kracht bij te zetten spelen alle spelers tijdens de eindronden met #ThankYou in hun eigen taal 'op het hart'. Volgens de UEFA een krachtige boodschap. De ThankYou-boodschap is te zien op tv, in on screen graphics en op de boarding.
Het Europese voetbalorgaan geeft verder aan dat alle aankomende wedstrijden beginnen met een minuut stilte ter nagedachtenis aan alle slachtoffers van het coronavirus. De campagne is bedacht en ontwikkeld door het Nederlandse Triple Double en geproduceerd door mønaerk Film & Photography.
Wereldwijde campagne
In de tv-commercial zeggen meer dan twintig spelers uit de twee verschillende hoofdtoernooien, de Europa League en de Champions League, dankjewel in de eigen taal.
De campagne loopt tot en met de Champions Leaguefinale op drieëntwintig augustus en de Europa Leaguefinale op eenentwintig augustus. De commercial wordt voor en na elke wedstrijd en in de rust wereldwijd uitgezonden op alle zenders. Naast de bekende sterren zoals Sergio Busquets van Barcelona, Sergio Ramos van Real Madrid en Kevin De Bruyne van Manchester City is tevens Memphis Depay van Olympique Lyon te zien in de video.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!