Alexander Klöpping is gestopt met zijn crowdsourcingactie #salsapandemie om de tweets van de Belgische viroloog Marc van Ranst op 2000 abri’s te laten zien. Klöpping haalde binnen 24 uur meer dan 25 duizend euro op voor de advertentieruimte en heeft de donatieknop buiten werking gesteld.
Van Ranst is op dit moment ondergedoken voor een zwaarbewapende beroepsmilitair en complotdenker uit Belgie, die op zoek is naar de ‘Jaap van Dissel van onze zuiderburen’. Saillant detail, de man is uitgerust met een raketwerper.
Dinsdagavond startte een discussie tussen Van Ranst en Willem ‘Viruswaarheid’ Engel toen laatstgenoemde op Twitter liet weten dat de viroloog er zelf ook verantwoordelijk is dat hij moest onderduiken. ‘Hij heeft zeker een aandeel in de angstpandemie’, vindt Engel.
Van Ranst kon het niet laten te reageren en hield niet in:
‘Willem: je bent een mafkees. Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam.’
#Salsapandemie
De respons van Engel was duidelijk minder van kwaliteit: ‘Ook jij mag een mening hebben. Wellicht kan je ons onderwijzen is de bedrogologie of de oplichtkunde. Laten we een hond een hond noemen.'
Van Ranst kwam terug en introduceerde een term die inmiddels een trending hashtag op twitter is: ‘Wanneer we ooit geconfronteerd worden met een salsapandemie, ga ik met veel plezier luisteren naar wat jij als dansleraar te zeggen hebt. Echter, op dit moment geef ik geen flying fuck om wat jij uitkraamt, en Nederland zou dat best ook niet doen.’
Engel nodigt Van Ranst daarop uit voor een discussie, ‘Lieve Marc, zullen we dat in een debatje doen? Neem je je vriendje Ab ook mee.’
Van Ranst maakt daar korte metten mee: ‘Niemand wil Ajax zien spelen tegen VV Sliedrecht.’
De boodschap van Klopping wordt via de outdoor-mediaexploitanten in Nederland zichtbaar gemaakt, hoewel niet iedereen even enthousiast is. Mark Veenman, directeur van CS Digital Media, de exploitant van het metronetwerk in Amsterdam, zei bij Adformatie Connects Live geen campagne is waar zijn onderneming aan mee zou doen. 'Ik mis de reclameboodschap erin en je hebt ook te maken met andere adverteerders.’
https://www.youtube.com/watch?v=vTHqUMQAucg&t=7s
The mainstream media needs to stop ridiculing and censoring people who question the COVID-19 ‘narrative’.